Home
Jamiroquai

Heja Sverige friskt humör!

For non-English speakers to talk about all things Jamiroquai and more. If you speak Spanish, Italian, German, French (or any other language) then this is where it Feels Just Like It Should...

Postby Virtual L on Fri Nov 10, 2006 9:48 am

Hmm .. samma sak som du faktiskt (hehhehe :oops: ) men det vore ju gött o få igång det snacket där på j-talk eller hur? ja ska skriva där snart :P
Virtual L
Starchild

Postby Desmodus on Tue Nov 21, 2006 8:59 pm

HERE I AM AGAIN, LIKE MY NYMPH SAID: PLEASE POST INTO THE SWEDISH ONE......SO I DID. I WANT TO KNOW HOW IS THIS FORUM HERE, JAG ER THE FUNKY DISCO VAMPIRE AND JAG LIKE SWEDISH CULTURE HIGHLY.

HUR MAR NI? NORDIC FRIENDS.............CAN I HELP IN SOMETHING?

LONG LIFE TO YGGDRASIL.
Desmodus
Space Cowboy

Postby sarah-5 on Wed Nov 22, 2006 2:27 pm

Virtual L wrote:Hmm .. samma sak som du faktiskt (hehhehe :oops:) men det vore ju gött o få igång det snacket där på j-talk eller hur? ja ska skriva där snart :P

Jag kollade där för någon dag sedan, och det hade skrivits en hel del. Ganska roligt att läsa faktiskt :lol: :lol: . Det är förvånansvärt vad folk känner till många svenska ord :shock: :)
sarah-5
Mr Moon

Postby Virtual L on Wed Nov 22, 2006 4:58 pm

sarah-5 wrote:
Virtual L wrote:Hmm .. samma sak som du faktiskt (hehhehe :oops:) men det vore ju gött o få igång det snacket där på j-talk eller hur? ja ska skriva där snart :P

Jag kollade där för någon dag sedan, och det hade skrivits en hel del. Ganska roligt att läsa faktiskt :lol: :lol: . Det är förvånansvärt vad folk känner till många svenska ord :shock: :)

Jaa, haha! :lol: eller hur, helt plötsligt så var det nån som sa 'Knäckebröd' :lol: hur kom det in i samtalet :lol: men det är kul att dom flesta vet ganska mycket om sverige och vad vi är kända för :wink: :)
Virtual L
Starchild

Postby Virtual L on Wed Nov 22, 2006 5:01 pm

Desmodus wrote:HERE I AM AGAIN, LIKE MY NYMPH SAID: PLEASE POST INTO THE SWEDISH ONE......SO I DID. I WANT TO KNOW HOW IS THIS FORUM HERE, JAG ER THE FUNKY DISCO VAMPIRE AND JAG LIKE SWEDISH CULTURE HIGHLY.

HUR MAR NI? NORDIC FRIENDS.............CAN I HELP IN SOMETHING?

LONG LIFE TO YGGDRASIL.

Felipe, many of the 'swedish' people are chatting in jamirotalk.net , it isn't so many who are here i'm afraid :? just me ,sarah and maybe tripleF :wink:
Virtual L
Starchild

Postby TripleF on Fri Nov 24, 2006 9:30 am

Felipe, many of the 'swedish' people are chatting in jamirotalk.net , it isn't so many who are here i'm afraid :? just me ,sarah and maybe tripleF :wink:

Yeah, jag är här so ofta... :wink: och skriva så perfekt svenska :lol:

but actually I wanted to ask your opinion about these..
http://www.folketsnyheter.se/?sida=artikel&aID=408
http://www.thelocal.se/5595/20061123/
..because you guys live there and I'm kind of interested how common or rare that kind of things are in there?
TripleF
Supersonic

Postby sarah-5 on Fri Nov 24, 2006 4:43 pm

Haha, TripleF. Long time no see, my "favourite" student :twisted: :wink:

:)

About those articles...I know that the Sweden Democrats had a big success in Malmö in the last election. I can't say that I know everything that this party represents. Neither am I particularly familiar with these issues since I live in a fairly small city, where we don't have these extremely immigrant dense areas. These problems are mainly located to the Stockholm-area, Malmö and probably also Gothenburg :roll:

My personal picture of the Sweden Democrats is bad. I think that many people take it for being a party with a slight racistic feature, and can't understand how something like that can exist in Sweden today.

This whole thing about paying immigrants to leave, sounds very weird :? . Cause even if they won't be forced to leave....it's HUMAN LIFE which shouldn't be treated that way. The idea just sounds sick in my ears.

It's quite well known that swedish migration politics is FAR from flawless. I don't know....... :roll: ......but we obviously receive more immigrants than we can handle and crowd them all together in the same areas, which makes integration impossible and crimes more or less inevitable.......*SIGH* :(
sarah-5
Mr Moon

Postby sarah-5 on Sat Jan 13, 2007 4:09 pm

Hejsan allihop! Jag måste bara få uttrycka min irritation över att man inte kan delta i den där "gig in the sky"-tävlingen om man kommer från Sverige. Hela grejen är ju ett samarbete med Sony-Ericsson för guds skull :!: :!: :!: :evil:
sarah-5
Mr Moon

Postby Virtual L on Sat Jan 13, 2007 4:30 pm

Hej! Ja, ja gick in på jamiroquai.com o såg det. Ville se hur det gick till men det var åldersgräns så haha, inte så lyckat..men när man ska välja land vart man kom ifrån så var inte Sverige med.. :!: Varför kan man inte delta om man är från Sverige !?? har de glömt bort vårt land? Det finns ju nåra fans här trots allt :?
Virtual L
Starchild

Postby Virtual L on Fri Jun 15, 2007 6:53 pm

Jaa...det tycks ju vara några svenskar här...hur som helst Sara, om du ser det här, hur var det i Grekland ? är du hemma än? :D
Virtual L
Starchild

Postby Virtual L on Tue Jun 19, 2007 8:50 pm

lalalalala... Inga svenskar här :lol: lalalalala...hahaha
Virtual L
Starchild

Postby sarah-5 on Wed Jul 04, 2007 6:35 pm

hehehe....jo, nu ar jag har...fast jag ar inte hemma annu, sa du(/ni...om det finns nagon fler) far ursakta svenskan...men jag skriver pa ett tangentbord som inte har de dar sista bokstaverna i alfabetet du vet, hehe.

Hursomhelst, sa har jag det bra har i Grekland. Det ar valdigt vackert och framforallt valdigt skont att kunna bada i havet utan att sta och tveka en halvtimme forst. Fast visst saknar jag den svenska sommaren ocksa. Jag saknar de ljusa natterna *mini-snyft* och SVENSKA JORDGUBBAR...ahhhhhh.

Hoppas du (och alla andra ocksa, om ni nu finns) har det riktigt bra dar hemma i Sverige och at jordgubbar for mig ocksa. :) :) :)
sarah-5
Mr Moon

Postby Virtual L on Wed Jul 04, 2007 7:50 pm

hahaha jag vet vad du menar i Kreta var det jobbigt att försöka att skriva när det inte fanns å ä och ö, Vad gött att du har det bra i Grekland! :D har sett bilder på hur det var från udawn :D (hoppas du inte har dödat honom, haha) men försök att njuta så mycket som möjligt i Grekland för just nu är det bara molnigt och bara regn i dem flesta ställen i Sverige, men du kommer nog i tid till sol här också, så du missar inget :)

hahaha jag frös ihjäl till och med när jag skulle bada i en bassäng och då har vi ett problem x) ja, jag ska äta jordgubbar för din skull självklart!
hälsa udawn från mig om du träffar honom!

Ha det bra Sara! :D
Virtual L
Starchild

Re: Heja Sverige friskt humör!

Postby andreasohlen on Mon May 17, 2010 11:27 am

Hej, Andreas heter jag.

JAg är också ett fan av Jamiroquai och Jay Kay.

Hoppas dom kommer och spelar i Sverige någon gång.

:D
andreasohlen

Previous

Return to International Discussion