Home
Jamiroquai

Heja Sverige friskt humör!

For non-English speakers to talk about all things Jamiroquai and more. If you speak Spanish, Italian, German, French (or any other language) then this is where it Feels Just Like It Should...

Postby Virtual L on Mon Aug 28, 2006 7:30 pm

i mean , i think that just sarah me and space clav are swedish people here ... är det nödvändigt o ha den här sidan? :wink:
Virtual L
Starchild

Postby sarah-5 on Mon Aug 28, 2006 7:42 pm

Jo, det är väldigt nödvändigt :lol: , för det är här vi ska lära Triple F svenska. Om jag inte minns fel så, klarade han inte sitt senaste svenska-prov i skolan.....fast det verkar som att han har övergivit oss nu. Han skulle väl göra lumpen eller något sånt :? :)
sarah-5
Mr Moon

Postby Virtual L on Mon Aug 28, 2006 7:45 pm

Okey men är han en finne ? ookey han behöver hjälp :lol: men var är space clav ?
Virtual L
Starchild

Postby sarah-5 on Mon Aug 28, 2006 7:48 pm

Ja du, jag har faktiskt ingen aning....jag vet faktiskt inte så mycket om honom. Det verkar som att han var en flitigare gäst på det här forumet innan jag kom hit :roll: .....jag har sett honom någon gång på Jamirotalk.
sarah-5
Mr Moon

Postby Virtual L on Mon Aug 28, 2006 7:52 pm

okey hmm.. men ärligt är det bara 2 svenska fans? va fattigt :) aja har inget emot att prata engelska :wink: men de vore kul med svenska som omväxling eller hur ? :)
Virtual L
Starchild

Postby Sandriche on Mon Aug 28, 2006 7:55 pm

jamirotalk?

any questions can i help?
Sandriche
Moderator
Moderator

Postby sarah-5 on Mon Aug 28, 2006 7:56 pm

Jo, det är sant! Jag har inte heller någonting emot att skriva på engelska....ibland tycker jag till och med att det är lättare att uttrycka sig då. Men jag håller med om att det är väldigt tråkigt att Jamiroquai inte är större i Sverige....för det innebär att dom förmodligen aldrig kommer hit och gör en konsert :( .....de kommer nog inte att få sälja tillräckligt med biljetter :cry:
sarah-5
Mr Moon

Postby Virtual L on Mon Aug 28, 2006 7:57 pm

Sandriche wrote:jamirotalk?

any questions can i help?

No :) it´s no problems here ,thanks :)
Virtual L
Starchild

Postby Virtual L on Mon Aug 28, 2006 7:59 pm

Ja blev fan förr några månader sen o det är skamligt för jag hade ALDRIG hört talas om Jamiroquai innan ... inte konstigt att de inte är några fan här, de är väldigt få som känner till dem ,, man kan ju bara hoppas att dom kommer hit o spelar .. :) ja det flyter på bättre med engelska :lol:
Virtual L
Starchild

Postby sarah-5 on Mon Aug 28, 2006 8:05 pm

Jag tror att det till stor del är en åldersfråga om man känner till Jamiroquai eller inte. Jag minns att de var betydligt större i Sverige när jag var typ 7-9 år eller något sånt. Jag kom i kontakt med JMQ ganska tidigt eftersom jag har en äldre bror som brukade lyssna på dem....fast det är inte förrän på senare år som jag själv börjat lyssna. :)
sarah-5
Mr Moon

Postby Virtual L on Mon Aug 28, 2006 8:08 pm

Okey , ja, jag uppptäckte att min 30-åriga svåger lyssnar på jam. så dom yngre vet inte ens om dom ... det är bara KoRn Blink 182 som gäller , men ja såg jam. på MTV för första gången så ja märkte direkt att jag älskade det :D Hur gammal är du förresten ?
Virtual L
Starchild

Postby sarah-5 on Tue Aug 29, 2006 2:15 pm

Jag är 20 (21 i januari).....och jag minns faktiskt inte när jag hörde JMQ första gången :lol: ....men jag minns när jag hörde dom sist i svensk radio.....och det var hmmmm :? 2001 tror jag (Little L)....och så minns jag att de brukade visa SDISJ på MTV förra sommaren, men annars måste jag säga att det har varit oförskämt tyst på den fronten. :( Hur gammal är du förresten?
sarah-5
Mr Moon

Postby Space Clav on Tue Aug 29, 2006 4:14 pm

Hej, jag är här, men jag loggar inte in så ofta under sommaren. Semester, familj och det vackra vädret har lockat mer än datorn. ;)

Nu är det snart höst dock, och med höst kommer regn och rusk... då lockar datorn lite mer när man har tid.

Visst var Jamiroquai större förr, särskilt 93-97. Sedan gick det utför... om man räknar bort ett löjligt framträdande då de spelade Little L under NRJ in the Park (or whatever) 2001 så har de inte varit här sedan 99. 1999 var ett sorgeår eftersom bålig biljettförsäljning gjorde att Globen ställdes in och de spelade på Hovet istället. Som konsertbesökare var jag onekligen besviken att bandet inte hade större stöd hos fansen. Men det är klart... eftersom soundet i viss mån ändrades en del efter att Stu lämnade bandet kanske det är förklarligt att vissa svek. Kanske det tidiga Jamiroquai passade svensk smak bättre, vad vet jag? Jag kan bara tala för mig själv dock, och visst föredrar jag absolut de första två skivorna mest med TWM som god bronsmedaljör.

De konserter jag såg under tidigt 90-tal till mitten på 90-talet kommer jag aldrig att glömma... då var Jamiroquai som bäst... utan tvivel.

Jag hoppas verkligen att de ids komma hit någon gång igen. Nog för att Europa är litet och man kan sticka utomlands för att se dem. Men det är ju en kostnadsfråga också. Det är ganska mycket billigare att sätta sig i bilen och styra mot tex Stockholm än att flyga utanför Sverige. Jag menar, tar man sig råd och tid att åka utanför landets gränser stannar man ju inte bara 2 timmar utan det blir några dagar/en vecka på hotell... mao blir det bra mycket dyrare än om de skulle spela här. Förhoppningsvis kan en Greatest Hits väcka gamla sovande fans och locka nya fans... men jag hoppas mer på en återgång till den "gamla stilen" med blås, digeridoo etc... det kanske kan få fart på oss svenskar så pass att bandet vill komma hit. Å andra sidan... jag vill minnas att Jay blev rätt sned på Sverige och det svenska rättsväsendet redan på Lollipopfestivalen pga vår minst sagt restriktiva politik angående lättare droger såsom cannabis. Han hatar säkert Sverige och politikernas rabiata drogmotstånd. :lol:
Space Clav
Supersonic

Postby Virtual L on Tue Aug 29, 2006 4:38 pm

Okey 20 :) ..hmm ja är bara 15 vet du, men jag har aldrig hört talas om dem innan så jag vet att jamiroquai är mer än nått punk eller hårdrocksband som man bara älskar någon månad men sen slutar att lyssna på ,, :) men jag skulle vilja se dem live, synd att jag inte kände till dom 99 :lol: fast då var jag 8 :roll: hoppas det börjar komma lite nya unga fans hit också eller hur? :)
Jag vet vad du menar space clav , man åker inte normalt sett o ser dem live utomlands utan ser jamiroquai i sverige , men hoppas att dom kommer hit i framtiden... Haha jag kan tänka mej det .. men droger är ju bara skit :roll: haha , hoppas han förlåter sverige o kommer hit :wink: inget illa ment mot Jay :P
Virtual L
Starchild

Tjena

Postby moonchild on Mon Sep 04, 2006 2:24 pm

Tjena

Jag är också från sverige men hänger mest på jamirotalk men jag kikade in här.

Kan vi inte starta om tråden på jamirotalk jag tycker att jamirotalk är mer funky :P

Can we start this thread at jamirotalk :P?
moonchild

Postby moonchild on Mon Sep 04, 2006 2:25 pm

P.s Det är jag som är Swedanfunk på jamirotalk.

/Daniel.R
moonchild

Postby sarah-5 on Mon Sep 11, 2006 6:49 pm

Ahaaa :idea:

Tja Daniel!
Din idé är inte så dum. Det finns nog några fler svenskar där än vad det gör här dessutom :roll: :)
sarah-5
Mr Moon

Postby Desmodus on Fri Sep 15, 2006 2:02 pm

MAY I BELONG TO THIS FAN CLUB, EVEN THE LONG DISTANCE? PERFECT TO BELONG TO THE NORDIC FAN CLUB!!!!!!!!!!
I AM THE FOUNDER OF THE MAIN COLOMBIAN JAMIRO FAN CLUB, BUT I WANTO TO EXTEND MY HORIZONS!!!!! LOL

MAY I? :roll: ORFAMIMGAR TO EVERYONE!!!!!!!!!
Desmodus
Space Cowboy

Postby sarah-5 on Fri Sep 15, 2006 2:17 pm

:lol: I don't think anyone's gonna stop you as long as you write in swedish :mrgreen:
sarah-5
Mr Moon

Postby Virtual L on Sat Sep 16, 2006 4:06 pm

Hmm .. gött förslag ! I den sidan är det nog mer än 3 svenskar :lol:
And Felipe .. Welcome to the Swedish fanclub :lol: as long as u write in english like sarah said . :P but that´s not a problem 8)
Virtual L
Starchild

Postby moonchild on Sun Sep 24, 2006 6:09 am

Jag har startat en svensk topic på "the jamily" på jamirotalk.net

Kom dit!
moonchild

Postby Virtual L on Fri Oct 06, 2006 9:01 am

Gött ! :) ska kolla in den snart :)
ha det gött!
Virtual L
Starchild

Postby Desmodus on Thu Oct 26, 2006 11:10 pm

HEJ SVENSKA JAMIRO FRAN
ANY PROBLEM HERE? KIND OF WEIRD ME HERE..........JAMIRO SVENSKA FAN TOO.........., LOL.
IS EVERYTHING HERE ALRIGHT........???????
CAN I HELP? MAY I SAY ANYTHING? :shock:

HEJ DA
ORFAMNINGAR!!!!!
Desmodus
Space Cowboy

Postby Virtual L on Fri Oct 27, 2006 2:19 pm

Felipe, moonchild told us that he/she (sorry) had start a new topic on the jamily" on jamirotalk.net so u´ll go there and check it out .. känner att jag är lat som inte har gjort det än :roll:
Virtual L
Starchild

Postby sarah-5 on Fri Oct 27, 2006 4:44 pm

Jag har faktiskt kollat in det, för.....hmmm ja, när det nu var?... minns inte så noga :roll:. Men just då hade jag inget vettigt att säga(ungefär som nu :lol:) och sen glömde jag bort det totalt :oops:
sarah-5
Mr Moon

PreviousNext

Return to International Discussion